Wat doet en denkt jouw gast eigenlijk voor, tijdens en na een bezoek aan jouw bedrijf? En welke momenten zijn cruciaal voor de beleving die jouw gast ervaart? Dit kun je inzichtelijk maken aan de hand van een gastreis, ook wel customer journey genoemd.

Een gastreis is letterlijk de reis die jouw gast maakt.

De gastreis heeft 4 fasen, namelijk:

1️⃣ Voor bezoek
er ontstaat een idee, de gast gaat zich oriënteren, maakt een keuze voor de locatie die het best aansluit bij de wensen en het bezoek wordt gepland.

2️⃣ Naar bezoek
de gast vertrekt van huis, is onderweg en komt aan op bestemming

3️⃣ Tijdens bezoek
de gast wordt ontvangen, beleeft, kiest en koopt en neemt afscheid

4️⃣ Na bezoek
de gast heeft, al dan niet tastbare, herinneringen aan het bezoek, deelt ervaringen met anderen en komt er een herhaalbezoek?

Ik help je graag met het in kaart brengen van de gastreis van jouw gasten, zodat zij een onvergetelijk moment beleven!