Zoeken
Sluit dit zoekvak.
De Zwaan en Den Hemel klaar voor de 1,5 metersamenleving!

Dinsdag 26 mei was ik op bezoek bij Pim van Beurden. Een ondernemer in hart en nieren met twee prachtige zaken in Hilvarenbeek, Grand-Café de Zwaan en Herberg den Hemel.
Het gaat hem goed. De afgelopen periode heeft hij volop genoten van zijn gezin. Sinds een half jaar is hij vader, dus even op rem in plaats van alleen maar gas geven, was ook wel eens fijn.

Ik vroeg hem naar zijn voorbereiding op de heropening op 1 juni en was al snel onder de indruk. Met een enorme dosis positiviteit en langetermijnvisie heeft Pim alle vertrouwen in de toekomst. En ja, als je 30 jaar onderneemt, dan maak je ook een crisis mee.
Al meteen vanaf de eerste coronabesmettingen, zo rond Carnaval, had hij in de gaten dat dit weleens grote gevolgen kon hebben. Hij hield de ontwikkelingen in Italië in de gaten en is direct tot actie over gegaan. Voor beide bedrijven kreeg hij al snel extra financiering rond bij de bank. Hiermee kon hij zijn personeel in dienst houden tijdens sluiting en is hij voor beide bedrijven scenario’s gaan uitwerken.

De voorbereiding aan de hand van de 7 tools

VEILIGHEID
De veiligheid van gasten en medewerkers is de hoogste prioriteit. Protocollen zijn de basis en met een dosis gezond verstand is zowel Grand-Café de Zwaan als Herberg den Hemel voorbereid op de heropening op 1 juni.

REGULEER DE GASTENSTROOM
De gasten worden bij de deur ontvangen door een medewerker en op veilig afstand naar de tafel gebracht. Bij beide locaties reserveer je vooraf een tijdslot. Daarnaast worden er tafels vrijgehouden voor inloop. Deze worden aan de deur gereserveerd zonder tijdslot.

INRICHTING
Het restaurant is zo ingericht dat 1,5 meter afstand van een ander gezelschap kan worden gehouden. Er zijn transparante wanden aangebracht op plaatsen waar dit niet kan worden en bij tafels aan een loopstroom. Ook op het terras wordt de 1,5 meter afstand tussen gezelschappen aangehouden.

 

SERVICE/ BEDIENING
Afhankelijk van de wensen van de gasten worden de gerechten geserveerd op een verrijdbare bijzettafel of direct op tafel. Bij binnenkomst wordt de gast gevraagd of zij op 1,5 meter afstand bediend willen worden of niet.

VERDIENMODEL
Pim is een ondernemer die alleen denkt in mogelijkheden en kansen. Niet in wat niet kan. Voor beide bedrijven zijn de scenario’s voor de korte termijn uitgewerkt. Hier kan hij op 1 juni mee aan de slag.
De scenario’s voor de langere termijn (2021 en verder) worden de komende periode uitgewerkt. Momenteel wordt gekeken waar de kansen liggen. Zijn doel is om in het najaar weer goede omzetten te kunnen draaien. Vervolgens heeft een nieuw concept een jaar nodig om hier een constant verdienmodel van te maken waarbij de kostenstructuur is afgestemd op de inkomsten.

COMMUNICATIE
Pim geeft aan dat communiceren met de gasten op dit moment het allerbelangrijkste is, zodat zij weten wat ze kunnen verwachten. Hiervoor hebben zij een hele mooie ‘Welkom terug’-folder gemaakt.

GASTVRIJHEID
Pim is ervan overtuigd dat hij nu moet zorgen dat alles goed is geregeld. De veiligheid van de gasten en medewerkers staat voorop. De hoogste prioriteit op dit moment is de gast het vertrouwen geven dat ze veilig kunnen van de gastvrijheid van Pim en zijn team.