Floriade Expo 2022

Vanaf het voorjaar van 2022 is Almere hét podium van de 7e wereldtuinbouwtentoonstelling: Floriade Expo 2022. Het thema van deze Floriade is: “Growing Green Cities” waarbij invulling wordt gegeven aan het leven in de groene stad van de nabije toekomst. Je vindt er verrassende groene attracties, paviljoeninzendingen van bedrijven en internationale landen, een unieke bomen- en plantenverzameling en inspirerende evenementen.
Het is een uniek groen dagje uit en daagt bezoekers uit om te ontdekken en vooral geïnspireerd te raken om groener en gezonder te leven.

Customer Journey
Om deze belofte waar te kunnen maken is het belangrijk dat de verwachtingen van de bezoeker worden overtroffen. Voor Floriade ben ik in de huid van de belangrijkste persona’s gekropen. Samen met Linsey Knoflook, stagiaire afdeling Marketing, heb ik persona’s uitgebreid weergegeven en hebben we de Customer Journey gedetailleerd in kaart gebracht. Alle betrokken verantwoordelijkheidsgebieden kunnen op deze wijze er alles aan doen om de bezoeker een onvergetelijke dag Floriade Expo 2022 te bezorgen.

Met een professional op het brede gebied van hospitality en gastvrijheid heeft Floriade aan Myrian de juiste gehad. Myrian is een professional die van aanpakken weet met een nuchtere Brabantse instelling die niet snel in de stress schiet. Binnen no-time maakt Myrian zich de lopende projecten eigen en snapt ze hoe de verschillende lijntjes binnen de organisatie lopen. Zeer stimulerend, zelfverzekerd en betrouwbaar om mee te werken. Myrian is sterk in denken vanuit de gast. Ze ziet waar de (commerciële) kansen liggen om de verwachting van de gast te overtreffen. Hierdoor heeft ze het customer journey project, wat een belangrijke rode draad is in de marketingaanpak van Floriade Expo 2022, adequaat, efficiënt en effectief opgepakt. De complexiteit van Floriade doordat het een Expo in ontwikkeling is, heeft ze niet als een barrière gezien. Hierbij heeft ze ook nog een stagiaire aan de hand genomen die ze in haar kracht heeft gezet. Kortom, een prettige persoonlijkheid die van sterke toegevoegde waarde is voor ieder team!
Rachel Camps
Senior Projectmanager Marketing
Samen met Myrian heb ik mogen werken aan een prachtig project voor Floriade Expo 2022, de Customer Journey. Het was een hele fijne samenwerking. Myrian is een specialist op het gebied van gastvrijheid en ziet precies waar er verbeterpunten liggen. De manier waarop zij zo direct uitspreekt wat ze denkt is enorm inspirerend voor mij. Ik heb enorm veel van Myrian geleerd en kan al haar expertise meenemen in mijn eigen loopbaan. Naast alle ervaringen die Myrian heeft op het gebied van gastvrijheid, is ze een super leuk, open en humoristisch mens en super fijn om mee samen te werken! Ik hoop dat we in de toekomst nog eens kunnen samenwerken aan een creatief project 😉
Linsey Knoflook
Afdeling Marketing