Zoek
Sluit dit zoekvak.
Visit Birmingham

Afgelopen weekend was ik met mijn dochter in Birmingham.

Voor haar 16e verjaardag mocht ze naar het concert van RoadTrip in The Asylum Venue. Ze was helemaal hyper toen ze dat hoorde. En als we daar dan toch zijn, maken we er gewoon een weekend van!

Zaterdag heel vroeg in de ochtend reden we naar Schiphol. Al tijdens de vlucht met KLM werden onze verwachtingen overtroffen. Op een onverwacht moment kwam een steward naar ons toe met een verrassing. Omdat wij van stoel hadden geruild, dacht hij dat ik jarig was. Een geluk voor haar! Er zat namelijk ook een flesje cava in het pakketje 😊. KLM enorm bedankt voor deze attentie! Heel erg leuk.

In Birmingham verbleven we in het Bloc Hotel, een lowbudget designhotel in het Jewelry Quarter. Alles wat je niet nodig hebt is er ook niet, maar wel een goed bed en goede WiFi.

Na het inchecken heeft ze maar één prioriteit en dat is zo snel mogelijk naar de venue. Dus eerst snel even iets eten bij Pret a Manger en daarna scheiden onze wegen tot later in de middag. Zij gaat genieten van RoadTrip en ik ga me onder laten dompelen in de wereld van eten, drinken en shoppen in Birmingham.

Door het weer zijn mijn plannen letterlijk in het water gevallen. Dus de focus op binnenlocaties!

Allereerst de Library of Birmingham. Zowel van de binnen- als buitenkant een erg indrukwekkend gebouw. Op de 7e bevindt zich The Secret Garden en helemaal bovenaan The Shakespeare Memorial Room. Vanuit deze 9e verdieping heb je met helder weer een prachtig uitzicht over de stad.

Na mijn bezoek aan de bibliotheek loop ik richting Brindley Place. Een plek met een industrieel karakter aan het kanaal met heel veel restaurants en bars. Ik ga lunchen bij The Alchemist. Een prachtig vormgegeven locatie waar ‘classic dishes with an alchemist twist’ worden geserveerd. Na de lunch loop ik via Gas Street Bassin naar The Mailbox, een hip en trendy shopping mall. Gas Street Bassin is een heel leuk stukje Birmingham waar veel longboats voor anker liggen.

Inmiddels ben ik wel een beetje klaar met de regen en plof ik neer bij All Bar One in de Newhall Street. Een perfecte plek voor de zaterdagmiddagborrel. Net nadat ik mijn wijntje heb besteld belt mijn dochter. Het concert is afgelopen, ze heeft onwijs genoten! Ze raakt er niet over uitgesproken…

In de avond eten we in de buurt van het hotel en gaan we moe maar voldaan op tijd terug naar het hotel.

De volgende dag ontbijten we bij St. Pauls House, een prachtig boutique hotel aan St. Paul’s Square. Na het ontbijt lopen richting het centrum. Ze heeft nog één verzoek. Je bent namelijk niet in Engeland geweest als je niet bij Nando’s bent geweest. OMG, not my choice. Onderweg richting het centrum komen we uit bij Remembrance Day, de dag waarop de gevallenen van de Eerste Wereldoorlog worden herdacht. Mikki herkent het meteen door de poppies (klaprozen). We blijven de hele herdenking kijken, erg indrukwekkend.

Na een lunch bij Nando’s en bezoek aan de Bull Ring Shopping Mall, sluiten we het weekend af met een heerlijk juice bij Joe & the Juice in Grand Central.