Gezelligheid en gastvrijheid zijn voor mij als Brabantse erg belangrijk. Samen eten en borrelen doe ik het liefst, zowel thuis als buiten de deur. Ik vind het heerlijk om te bakken voor mijn gasten, bakken is mijn grootste hobby. Ook houd ik ervan dingen op te pakken en aan te pakken. Dat ik na de havo de opleiding Voeding & Marketing deed, is dus ook niet zo gek. Bovendien was het een nieuwe studierichting, er was nog niemand afgestudeerd toen ik startte. Daar houd ik van, een beetje pionieren. Net even wat anders dan anders, dat past bij mij.

Verliefd op de Efteling
Tijdens mijn stage kwam ik bij de Efteling terecht. Hoewel ik had gedacht carrière te maken bij bijvoorbeeld Unilever of Coca-Cola, stal de Efteling mijn hart. Ik werd verliefd op het bedrijf waar ik leerde dat de gast altijd centraal staat. Ik voelde me er heel erg thuis, met alle collega’s en de leuke dingen die ik mocht ondernemen. Uiteindelijk werkte ik 19 jaar bij de Efteling, waar ik veel heb geleerd en steeds met nieuwe ontwikkelingen bezig was. Daar ontdekte ik mijn bevlogenheid voor leisure – de vrijetijdsbranche – en met name de horeca en merchandise.

Na 19 jaar begon het te kriebelen en startte ik als zelfstandig ondernemer. Inmiddels heb ik al veel mooie opdrachten mogen doen – bij onder andere Diergaarde Blijdorp, GaiaZOO, OOKs Hospitality & Leisure, Plaswijckpark, Landal Nieuwvliet-Bad, dorpshuis De Lier in Puiflijk, FutureLand en Coöperatie DELA. Ik wil me aan een opdracht kunnen verbinden en me er betrokken bij voelen. Daarom neem ik opdrachten aan waar ik enthousiast over ben. Meer over mijn projecten lees je hier.

Met een goed gevoel naar huis
Dat gasten na afloop met een goed gevoel naar huis gaan, daar wil ik aan bijdragen. Dat doe je niet door een standaard concept toe te passen. Het is altijd maatwerk. Ik geloof dat als een restaurant of winkel laat zien wie hij is, een gast zich fijner voelt. Het gaat om het totaalplaatje: de juiste balans tussen identiteit, commercie en esthetiek. Als dat klopt, voelt de gast zich thuis en besteedt hij graag zijn geld. Dan is iedereen blij.

Weten of ’t klopt
Mijn talent is dat ik aanvoel wanneer iets klopt of niet én dat ik het kan benoemen. Ik ben een expert in signing en assortimentsmanagement en heb gevoel voor esthetiek. Door zelf te ervaren en met mensen te praten weet ik of er een match is tussen identiteit, huisstijl, assortiment, signing, fotografie en inrichting – en wat er anders kan. Dat maak ik vervolgens concreet. Daarbij houd ik rekening met trends en ontwikkelingen in de markt, die ik als geen ander ken.

Analyseren is mijn vak en doordat ik me daarbij verplaats in de gast, kom ik met een voorstel dat klopt. Mijn focus ligt altijd bij de vraag ‘wordt mijn opdrachtgever hier beter van’ – en dat kan alleen als zíjn gast zich goed voelt. Ik doe dus niet zomaar wat mijn klant vraagt, maar denk kritisch mee of iets bijdraagt aan de doelstelling. Voor mij is zichtbaar resultaat essentieel. Dit kan op verschillende fronten: blijere gasten, betere kwaliteit, meer beleving, een beter imago en natuurlijk een beter rendement.

Binnen planning en budget
Mijn kracht ligt erin het beste uit twee werelden te combineren tot een esthetisch commercieel eindresultaat. Ik stimuleer het creatief proces en stuur het aan. Vanuit het vraagstuk dat er ligt kan ik als geen ander kaders scheppen en de ontwerpers waarmee ik werk inspireren om met een visueel concept te komen dat aansluit bij de vraag van de opdrachtgever. Ik voel wat er bij het bedrijf en de ondernemer past; afhankelijk daarvan schakel ik de experts in met wie ik samenwerk.

Ik hecht waarde aan mijn relaties en overleg met hen wat mogelijk is. Doordat ik gestructureerd werk en veel tijd besteed aan de voorbereiding blijven mijn projecten binnen planning en budget. Zo weet mijn klant precies waar hij aan toe is. Afspraak is afspraak. Ik ben helder en duidelijk in mijn communicatie en vind het fijn als mijn klanten dat ook zijn naar mij toe.

Ik bezorg niet alleen gasten, maar ook mijn opdrachtgevers en samenwerkingspartners graag een goed gevoel. Het gaat niet alleen om een goed resultaat, maar ook om een prettig verloop van het proces daar naartoe.